Mijn eerste roadtrip

20 januari 2017 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug. Na al de lovende reacties te hebben gelezen leek het mij tijd voor een nieuw verhaal. Vandaag zal ik jullie vertellen over mijn eerste weken en mijn eerste roadtrip!

De eerste paar weken in Chapel Hill verliepen soepel. Ik had geluk met mijn kamergenoot, Guilhem. Doordat hij hier vorig semester al studeerde wist hij alles al en kon hij mij goed helpen. Dit was erg prettig aangezien ik nooit een introductie heb gekregen. Na een tour over de campus en mijn eerste lessen te hebben gevolgd leek het mij tijd om vrienden te gaan maken. Via Guilhem had ik al een paar mensen ontmoet, maar ik wilde graag meer mensen ontmoeten. Ik heb geluk gehad met de EASE organisatie. Deze organisatie richt zich op uitwisselingsstudenten en organiseert evenementen om deze studenten met elkaar in contact te brengen. Zo organiseerde ze een pizza middag. Iedereen die langskwam kreeg gratis pizza. Er was geen overvloed aan evenementen, maar de paar evenementen die er waren hebben mij een eind op weg geholpen. Zo ontmoette ik een zeer sociale Australische jongen met wie ik een pact sloot. Als er ergens een feestje was, gratis eten of iets anders in die trant dan zou ik het hem laten weten en vice versa. Dit betaalde zich al snel uit want hij nodigde me uit een basketbal wedstrijd te komen kijken met hem en een paar anderen. Daar aangekomen merkte ik al snel dat deze mensen mij goed lagen en voor ik het wist zaten met zijn allen aan het diner en werd ik uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje.

Sinds die dag ben ik meer en meer met hen opgetrokken, en nu zijn we een hele hechte vriendengroep. We gaan vaak samen eten, naar feestjes en doen leuke dingen met elkaar. Onze vriendengroep is vrij divers, mensen zijn afkomstig uit:

Oostenrijk, Duitsland, Finland, Schotland, Engeland, Frankrijk, Australië en Nederland. Het fijne is dat we een grote groep hebben, hierdoor is er altijd wel wat te doen en zijn er altijd wel mensen die zin hebben om ergens heen te gaan.

Dat brengt mij dan ook bij mijn eerste roadtrip in Amerika!! Mijn lieftallige Australische vriend nodigde mij namelijk uit voor een weekendtrip naar Asheville. Ashville is een klein stadje gelegen bij een groot natuurgebied. Er was zowaar nog één plek beschikbaar in de auto, en ze hadden een bestuurder nodig. Dat liet ik niet aan mij voorbijgaan en ik ging graag mee. Van de mensen die meegingen (10 in totaal) kende ik er maar drie, toch leek het mij een prima mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Nadat we de auto’s oppikten kon het avontuur beginnen. De rit duurde vier uur en bevatte vooral geklets tussen iedereen. Eenmaal in Asheville aangekomen bleek er daar niet veel te doen. De steden in Amerika missen iets heel belangrijks: historie. De steden bestaan grotendeels uit banken, restaurants en winkels. Ze zijn groot en imposant, maar missen de charme van stadjes als Sarlat, Cinque Terre of Menton. Er rijden altijd auto’s in de steden, en er zijn vaak geen autovrije delen. Toch mocht dit de pret niet drukken. Na een lekkere maaltijd te hebben gegeten leek het ons tijd om terug te gaan naar ons motel (ja motel, helaas hebben studenten geen geld voor een hotel) en ons klaar te maken voor een feestje. Vol goede moed gingen we het nachtleven van Asheville verkennen en uiteindelijk raakten we beland in een club. In eerste instantie was ik vrij angstig om naar binnen te gaan, maar na goede verhalen te hebben gehoord gingen we met een aantal naar binnen. Eenmaal daar aangekomen werden we getrakteerd op heerlijke muziek en een dragqueen show. Een heerlijk ontspannen sfeer zonder mannen met een te hoog testosteron gehalte.

De volgende dag hebben we een natuurpark verkend. De natuur in Amerika is ontzettend mooi. Er zijn veel parken met uitgestrekte bossen en veel wild. Dit geldt ook voor de campus van UNC. Het is een erg mooie en natuurrijke campus, overal hertjes, eekhoorns, vogels en zelfs bevers.

De trip naar Asheville was heerlijk. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en het was fijn om even weg te zijn van de Universiteit. De Universiteiten hier zijn stadjes op zichzelf. Overal zijn studenten en alles draait hier om studenten. Je leeft hier erg in een bubbel en krijgt weinig mee van de intolerantie en discriminatie die heerst in Amerika. Het was dan ook fijn om wat meer te kunnen zien dan alleen maar Universiteitsgebouwen.

Ik ga dit lange verhaal maar eens beëindigen. Binnenkort volgt er weer een sappig verhaaltje over mijn eerste basketbalwedstrijd die ik heb gezien in het stadium!!

Tot snel!

Lars