De Washington trip

5 februari 2017 - Washington Dc, Virginia, Verenigde Staten

Hallo luitjes,

Hier ben ik alweer. Nu de herinneringen nog vers zijn lijkt het me een goed idee om te blijven schrijven. Vandaag wil ik wat vertellen over mijn trip naar Washington. Dat reise werd aardig last minute geregeld. In eerste instantie zouden we een auto gaan huren, maar uiteindelijk liep dat toch stuk. Te duur, en onhandig. Parkeren in Washington kost namelijk iets meer dan mijn studentenbudget kan veroorloven. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een busreis. Simpel en snel. De dag voordat we vertrokken boekten we onze reis en waren we er klaar voor. Aardig vroeg werden we opgepikt door de bus om naar Washington te gaan. Ik had zelf gevulde pannenkoeken gemaakt voor onderweg en een filmpje gedownload op mijn telefoon (White House Down, het leek me wel een toepasselijke film). Al met al ik was klaar voor de 6 uur durende rit.

Eenmaal aangekomen in Washington gingen we snel naar ons hostel. Studenten hebben helaas geen geld voor hotels, en moeten het dan ook doen met hostels of Airbnb’s. Na alles te hebben gedropt werd het tijd de stad te verkennen. Washington zelf is een toeristische stad, maar wordt niet als zodanig gezien. Het is de politieke hoofdstad. Niet de toeristische (dat is immers New York City). Gigantische kantoorgebouwen aan beide kanten van de weg, en straten die oneindig lijken, dat is Washington in een notendop.

Na een klein stukje gewandeld te hebben kwamen we dan eindelijk aan bij hetgeen het ons om te doen was het Washington Monument. Vanuit daar heb je uitzicht op het Witte Huis, de Capitol en het Lincoln Memorial. Alle toeristische trekpleisters zijn bij elkaar verenigd rondom een gigantisch grasveld met het Washington Monument als middelpunt. Het was aardig donker toen we er aankwamen en met de verlichting was het erg mooi. Vervolgens zijn we deep dish pizza gaan eten. Een hele ervaring, het is namelijk een pizza, maar dan als een quiche. Een soort pizza taartje. Erg lekker.

De volgende dag zijn we er vroeg op uit getrokken om een tour te krijgen in de Capitol. Dit is waar het Congress zit, de wetgevende macht van Amerika. We kregen een mooie tour waarin er van alles werd verteld over Amerika. De hoeveelheid propaganda in Amerika is erg hoog. Iedereen is erg nationalistisch in dit land. Rondleidingen zoals dit versterken dat alleen maar. Na deze prachtige tour huurden we een stel fietsen en fietsen we door Washington. Uiteraard stond het Witte Huis op de planning. We konden alleen het Witte Huis bekijken van een afstand. Trump laat geen Europese bezoekers meer toe, en als je een bezoek wilt plannen moet je dit al maanden van te voren aanvragen. Vervolgens zijn hebben we onze fietsen weer teruggebracht.

De rest van ons Washington tripje hebben we Georgetown verkend. Een leuk stukje van Washington waar je kan ontsnappen aan alle gigantische kantoorgebouwen. Kleine leuke schattige straatjes met hipster winkeltjes.

Al met al een leuk tripje.