De eerste weken

14 januari 2017 - Chapel Hill, North Carolina, Verenigde Staten

Hallo luitjes!

Daar is die dan. Mijn eerste reisblog!! In mijn eerste reisverhaal zal ik terug blikken op de eerste weken in Amerika. Mijn vliegreis, het ontmoeten van nieuwe mensen en mijn eerste colleges. Veel plezier!

Na een ontzettend lekker diner in Druten te hebben gehad met mijn familie moesten we afscheid nemen. Thuis aangekomen kregen we het fijne nieuws te horen dat het in de nacht van 6 op 7 januari zou gaan ijzelen. Hierdoor was er geen tijd voor een fijne nachtrust. Om heelhuids bij Schiphol aan te komen moesten we al vrij vroeg het bed uit (lees: 3 uur in de ochtend) om geen last te hebben van de ijzel (althans op de heenreis geen last te hebben van de ijzel). Gelukkig wisten we heelhuids aan te komen bij Schiphol en na een lekker kopje koffie was het tijd het vliegtuig in te duiken. De reis die op de planning stond? Eerst naar Heathrow vliegen in London en daar overstappen voor de vlucht naar Raileigh Durham International Airport.

De reis liep aardig voorspoedig, echter kregen we te horen in het vliegtuig dat er een sneeuwstorm was boven Raleigh Durham International Airport en na 14 uur te hebben gevlogen kwamen ze ons vertellen dat een landing vrij lastig ging worden. De landingsbaan was te glad en we hadden te weinig kerosine om rondjes te vliegen boven het vliegveld tot de landingsbaan klaar was. Conclusie: doorvliegen naar Charlotte en daar landen om bij te tanken en dan weer terug naar Raileigh Durham vliegen. Een extra vertraging van 3 uur, maar een beetje sensatie tijdens de vlucht was best leuk.

In het vliegtuig werd ik gelukkig vermaakt door de stewardess. Nadat ze me vroeg wat ik ging doen in Amerika kwam ze de rest van de reis voortdurend polshoogte nemen. Ze koppelde me aan een andere uitwisselingsstudent die ook naar UNC gaat, ze vertelde me over de basketbalwedstrijden, de feestjes, haar dochters, haar eigen leven, haar baan en dat als ze een zoon had gehad ze die Lars zou hebben genoemd. Ik was er maar al te blij mee, een vlucht kan vrij saai zijn dus de gesprekjes waren meer dan welkom. Uiteindelijk kwamen andere stewardessen ook even polshoogte nemen, het was een groot feest.

Goed, na een lange reis was ik dan eindelijk aangekomen bij mijn appartement. Na een kleine zoektocht voor beddengoed kon ik dan eindelijk na 24 uur wakker te zijn geweest slapen. Mijn eerste nacht in een totaal nieuwe wereld.

De dag erna sprak ik af met de andere uitwisselingsstudent die ik had ontmoet in het vliegtuig. We spraken af om te gaan lunchen en de basketbalwedstrijd te bekijken die die dag plaatsvond. Zij kende ook nog twee andere uitwisselingsstudenten die mee kwamen. Het was fijn om zo snel al mensen te leren kennen. Die dag kwam ook mijn kamergenoot aan. Een leuke, spontane jongen uit Frankrijk. Hij studeerde het vorige semester ook in Chapel Hill en kon mij gelukkig een handje helpen. Hij studeert ook rechten hier, hij heeft me dan ook geholpen bij de keuze voor de vakken.

De eerste paar dagen hadden we sneeuwvrij. Amerikanen nemen alles vrij serieus, ook een paar centimeter sneeuw. Dat was wel prettig, kon ik rustig settelen. Ik heb de eerste paar dagen dan ook vooral de campus verkend en mensen ontmoet. Maar helaas, aan al het moois komt een eind, en dus ook aan de sneeuwvrije dagen. Mijn eerste lessen waren interessant. Ik heb veel lessen bijgewoond om te kijken welke vakken ik het leukste vond. De lessen hier zijn veel meer gericht op participatie. Er wordt inzet van je verwacht, doe je dat niet dan krijg je een lager cijfer. Ik moet dus ook daadwerkelijk werken hier…

Ik zal meer verhalen gaan schrijven op deze blog. Het heeft even geduurd, maar goed Rome was ook niet gebouwd in één dag. Ik hoop dat dit verhaal jullie een beetje heeft kunnen vermaken. Er komen nog sappige verhaaltjes aan. Ik upload ook veel foto’s dus neem ook daar gerust een kijkje!

Gegroet,

Lars

1. Stijn Elbers:
    6 maart 2017
    Hoi Lars, eindelijk je eerste reisverslag kunnen lezen. Ik heb het idee dat je het erg naar je zin hebt en bezig bent met een fantastische ervaring. Ik wens je veel plezier en bovenal veel succes met je studie ;). Ik kijk met smart uit naar volgende smeuïge verhalen, groetjes je lieftallige broer